Geregistreerd mediator. Register vertrouwenspersoon.
Aangesloten bij De Raad van Mediators.
Lid NMv. ADR full certified.
Eindhoven - 's-Hertogenbosch
Oss - Tilburg - Uden e.o
Geregistreerd mediator. Register vertrouwenspersoon
Aangesloten bij De Raad van Mediators
Lid NMv. ADR full certified
Zakelijke conflicten zijn onvermijdelijk in het bedrijfsleven. Ze kunnen ontstaan tussen medewerkers onderling, tussen managers en medewerkers, of tussen bedrijven onderling. Conflicten kunnen leiden tot verminderde productiviteit, verzuim en zelfs rechtszaken. Het is daarom belangrijk om conflicten op een effectieve manier op te lossen. Een business mediator kan daarbij behulpzaam zijn.
Een zakelijk conflict is een situatie waarin twee of meer partijen met elkaar in geschil zijn. Dit geschil kan gaan over een meningsverschil, een verschil in belangen of een overtreding van een afspraak.
Er zijn verschillende manieren om een zakelijk conflict op te lossen. De meest effectieve manier is om het conflict in onderling overleg op te lossen. Dit betekent dat beide partijen bereid zijn om te luisteren naar elkaars standpunt en samen naar een oplossing te zoeken.
Als onderling overleg niet lukt, kan er een mediator worden ingeschakeld. Een mediator is een onafhankelijke derde partij die de partijen helpt om tot een oplossing te komen.
Hier zijn een aantal tips voor het oplossen van een zakelijk conflict:
1: Blijf kalm en professioneel. Het is belangrijk om je emoties onder controle te houden tijdens een conflict.
2: Luister naar de andere partij. Probeer je in te leven in het standpunt van de andere partij.
3: Wees bereid om compromissen te sluiten. In veel gevallen is er geen winnaar of verliezer. Beide partijen moeten bereid zijn om toe te geven om tot een oplossing te komen.
4: Lukt het niet om er samen uit te komen, schakel dan een mediator in.
Zakelijke conflicten zijn onvermijdelijk, maar ze hoeven niet te leiden tot negatieve gevolgen. Door conflicten met behulp van een business mediator op een effectieve manier op te lossen, kunnen bedrijven de productiviteit en de werksfeer snel verbeteren.
Bij het runnen van een bedrijf heeft u met heel veel partijen en mensen te maken.
Soms ontstaat er een verschil van mening of conflict waarbij het prettig is dat een onpartijdige derde er voor zorgt dat er communicatie tussen de twee partijen op gang komt waardoor er ruimte kan ontstaan voor oplossingen.
Van een arbeidsconflict wordt niemand blij. Het geeft veel spanning, is contraproductief. Bij het geforceerd verbreken van de arbeidsrelatie blijven meestal twee partijen als emotionele en/of financiële verliezers achter.
Westerling Mediation brengt beide partijen aan tafel en kijkt of het mogelijk is de arbeidsrelatie te herstellen, de werksfeer te verbeteren of in het uiterste geval hoe er in samenspraak tot ontbinding van het arbeidscontract gekomen kan worden.
Wist u dat?
Van de mensen die zich ziek melden doet één derde dat wegens psychische klachten, één vierde van deze mensen meldt zich ziek wegens een arbeidsconflict.
Een benaming die gebruikt wordt voor de bemiddelaar bij zakelijke conflicten is 'business mediator'.
U kunt een business mediator inschakelen voor bemiddeling bij alle soorten conflicten binnen een bedrijf of tussen bedrijven. Denk aan problemen tussen werkgevers en werknemers, conflicten tussen uw onderneming en een leverancier, problemen rondom bedrijfsovername of -fusie, concurrentiegeschillen, ontslagzaken etcetrea.
Waarom kiest u voor de Westerling Mediation als business mediator?
Westerling Mediation beschikt over een prachtige locatie 'De Koffiebrandery in 's-Hertogenbosch. Hier is het mogelijk om een dag of een dagdeel bezig te zijn met mediation, training of coaching. Voordeel daarbij is dat partijen helemaal buiten hun eigen omgeving intensief met de oplossing van het conflict bezig zijn, getraind of gecoached worden. Dat alles onder begeleiding van één of meer gecertificeerde mediators/coaches.
Verbeter de werksfeer en optimaliseer de samenwerking!
Ook voor een mentale opfrissing/verbetering werksfeer is een dag als deze aan te bevelen. Het is mogelijk vanaf 4 tot 30 personen.
Franchising brengt veel ondernemers veel goeds. Maar soms zijn de belangen van de franchisegever tegengesteld aan die van de franchisenemer(s). Soms gaat samenwerken ook gepaard met verschillen van mening en/of inzicht. Door het tijdig inschakelen van een mediator voorkomt u dure trajecten met advocaten en komt sneller ter zake.
(bron: Intermediar, 2012)
1. Pik signalen op
2. Voorkom aannames
3. Blijf in gesprek
4. Leef je in
5. Neem conflicten serieus
De conflictenmediator is aangesloten bij:
Een groot deel van het ziekteverzuim komt voort uit 'sluimerende' arbeidsconflicten...
Vies conflict
Hard conflict
ID conflict
Eet conflict
Koud conflict